Om Bo Pyskow

PysCon er et lille firma med en bred vifte af Service Management og GDPR/DPO ydelser.

Jeg er certificeret CIPM og CIPP/E under iapp.org.

CIPP/E og CIPM er jeres garanti for at jeg som jeres GDPR rådgiver er uddannet efter de bedste standarter. Se evt. mere på: https://iapp.org/certify/programs/

Desuden har jeg ca 20 års erfaring inden for IT Service Management og ledelse, hvor jeg bla. har arbejdet i Flyvevåbnet, SAS og Saxo Bank.

Uddannelse

1977 – 1987

 

1987 – 1988

 

1991

 

1993

 

1995

 

1996

Folkeskole

 

EFG Jern og Metal Frederikshavn

 

Flyvevåbnets Sergent Uddannelse

 

Flyvevåbnets Over Sergent Uddannelse

 

Flyvevåbnets Bomberydder Uddannelse

 

Flyvevåbnets Minitær Politi Uddannelse

Erhvervserfaring

1988 – 1997

 

 

1997 – 1999

 

 

1999 – 2003

 

 

2003 – 2017

Ansat i Flyvevåbnet. Arbejdet i afdelinger med våben og ammunition til F-16, og ved Militær Politiet, Skrydstrup

Konstabel, Sergent og Over Sergent

 

Falck Securitas, Århus

Dispatcher

 

SAS IT/Scandinavian IT, København

Duty Manager/IT Supporter

 

Saxo Bank Gentofte/Hellerup

Startede som Senior IT Supporter, endte som Director, og Leder af den samlede IT Support og Overvågning med 45 mand I Danmark og Indien.

Sprog

Sprog Dansk

Engelsk

Tysk

Svensk

Norsk

Modersmål

Flydende, både mundtligt og skriftligt

God forståelse, både mundligt og skriftligt

Begrænset niveau

Begrænset niveau

IT-kompetencer

Teknologier  

ServiceNow, Service management Værktøjer, Cloud, Data Center Løsninger, Overvågnings Værktøjer, AI og ML

Kurser

Selvstændig

 

 

 

Saxo Bank

 

 

 

 

 

 

 

 

Scandinavian IT Group

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Royal Danish Airforce

CIPP/E Certified Information Privacy Professional – EU

CIPM Certified Information Privacy Manager

GRC ServiceNow Governance, Risk and Compliance

 

ServiceNow Administrator

ITIL Foundation Bridge

ITIL Service and Restore Management

ITIL Foundation for ITSM

Excel Pivot Tables Excel 2007-2010

Excel Advanced 2007-2010

Excel Basics 2007-2010

Economy and Budgets for Managers

 

Windows 2000 MCP2154

Certified Customer Service Management Professional

Win98 Special Training

Outlook 98 Advanced

Frontpage 2000

Administrating Win NT MCP Course 803

Microsoft Win NT 4.0 Core Technologies MCP Nr. 922

Microsoft Win NT 4.0 Server Enterprise MCP Nr. 689

Intensive Swedish

 

Windows 3.1

Windows 95

Visual Basic 3.0

MS Access Basic

Basic IT Knowledge (1992)

Advanced DOS (1993)

Windows, Desktop and Pagemaker (1992)

Word Perfect

Projekter som Freelance Konsulent

Copenhagen Airport

 

Ikano Bank

 

Personligt Projekt

Implementering af et BIA og GDPR module forbundet til ServiceNow GRC module.

 

Implementering oa Risk and Audit i ServiceNow GRC module

 

Bygget en DPO Toolbox I ServiceNow for DPIAs, Data Breaches og Article 30 registreringer

Personlige kvalifikationer

Analytisk

Get the job done

Selvstændig

Service minded

Åben

Humor

Fritid

Gården, Fjernstyrede Biler, Frivilligt arbejde.

Yderligere information

Bor på landet, med min kone, datter på 18 og mor på 70. Jeg tror ikke på at i kan lære ret meget om mig personligt igennem et par linjer tekst. Det skal i gøres face-to-Face. Så hvis du er interesseret, så kontakt mig for en uformel snak hvor jeg kan uddybe mit CV, jeg lover dig at det ikke er kedeligt.

Mit sidste Job

Jeg har været ansat i Saxo bank i næsten 14 år. Jeg startede som Supporter, men rykkede rimeligt hurtigt op som Team Lead for Overvågnings Afdelingen. Hen over tiden har jeg opbygget teamet til ikke kun at være en overvågnings afdeling, men også tage sig af IT relaterede 2nd Level opgaver, for både interne og eksterne kunder på Bankens handelsplatform.

Overvågnings afdelingen bestod af 10 mand der gik i 24/7 rotation. Senere kom Access Administration, Bruger/1st line Support, Intellimatch og Navision Support til. Alle disse afdelinger var i Indien.

Ydermere har jeg opbygget et overvågnings og 2nd. Level team i Indien.

2nd Level teamet i Danmark hoved opgaver var major Incident Management, Problem Management og Change management, hvor jeg var Proces ejer af alle 3 processer med dertilhørende rapporterings ansvar.

Som Support Chef sad jeg imellem IT og Forretning og var i den forbindelse altid i tæt samarbejde med hele værdikæden når der skulle releases og supportes nye systemer og funktioner.

Sideløbende med det, varetog jeg også en del andre opgaver og sad i forskellige styrende udvalg omkring IT Risk Compliance & Security, Automation, BCP for både forretning og IT. Når banken skulle forhandle og lave kontrakter med nye partnere, var jeg en del af teamet der tog sig af SLA, Avaliability, og andre IT relaterede spørgsmål og rapporter.

Til min funktion hørte også system ejerskab af Overvågning og Service management værktøjer. Til det brugte vi SCOM, Solarwinds og ServiceNow.

Mine største succeser i Saxo Bank har været, major Incident procedure, change management procedure, automatisering igennem ServiceNow. Alt sammen emner som jeg har talt om på bla. Knowledge 16 (ServiceNows årlige Bruger konference) og ved forskellige gå-hjem møder hos DevoTeam.

Naturligvis skal det nævnes at alt dette ikke har kunne lade sig gøre uden de rette folk som jeg igennem tiderne har ansat og udviklet.

Ved min afskedigelse var jeg Director, med direkte reference til CIO, og med 45 mand under mig, i Danmark og Indien.