Jeg har været ansat i Saxo bank i næsten 14 år. Jeg startede som Supporter, men rykkede rimeligt hurtigt op som Team Lead for Overvågnings Afdelingen. Hen over tiden har jeg opbygget teamet til ikke kun at være en overvågnings afdeling, men også tage sig af IT relaterede 2nd Level opgaver, for både interne og eksterne kunder på Bankens handelsplatform.
Overvågnings afdelingen bestod af 10 mand der gik i 24/7 rotation. Senere kom Access Administration, Bruger/1st line Support, Intellimatch og Navision Support til. Alle disse afdelinger var i Indien.
Ydermere har jeg opbygget et overvågnings og 2nd. Level team i Indien.
2nd Level teamet i Danmark hoved opgaver var major Incident Management, Problem Management og Change management, hvor jeg var Proces ejer af alle 3 processer med dertilhørende rapporterings ansvar.
Som Support Chef sad jeg imellem IT og Forretning og var i den forbindelse altid i tæt samarbejde med hele værdikæden når der skulle releases og supportes nye systemer og funktioner.
Sideløbende med det, varetog jeg også en del andre opgaver og sad i forskellige styrende udvalg omkring IT Risk Compliance & Security, Automation, BCP for både forretning og IT. Når banken skulle forhandle og lave kontrakter med nye partnere, var jeg en del af teamet der tog sig af SLA, Avaliability, og andre IT relaterede spørgsmål og rapporter.
Til min funktion hørte også system ejerskab af Overvågning og Service management værktøjer. Til det brugte vi SCOM, Solarwinds og ServiceNow.
Mine største succeser i Saxo Bank har været, major Incident procedure, change management procedure, automatisering igennem ServiceNow. Alt sammen emner som jeg har talt om på bla. Knowledge 16 (ServiceNows årlige Bruger konference) og ved forskellige gå-hjem møder hos DevoTeam.
Naturligvis skal det nævnes at alt dette ikke har kunne lade sig gøre uden de rette folk som jeg igennem tiderne har ansat og udviklet.
Ved min afskedigelse var jeg Director, med direkte reference til CIO, og med 45 mand under mig, i Danmark og Indien.